Handelsbetingelser for LyLes webshop
Kontaktinformationer
Disse handelsbetingelser gælder for køb i webshoppen på lyle.dk, som drives af LyLe – patientforeningen for Lymfekræft, Leukæmi og MDS, Banetoften 26, 4700 Næstved, telefon: 31 68 26 00, e-mail: lyle@lyle.dk, CVR-nummer: 31 30 68 33.
Opdateret: 01/03/2019
Bestilling og betaling
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, så du kan handle, når det passer dig. Der kan være visse perioder, hvor webshoppen er lukket fx pga opdatering.
Alle beløb er i danske kroner (DKK) og incl. moms. Betaling for forsendelse/porto vil først blive udregnet, når du står i indkøbskurven.
Efter bestilling modtager du en kvittering på mail – denne fungere som en ordrebekræftelse, og der er indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget denne mail.
LyLe modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. For betaling af donation og medlemsskaber trækkes beløbet, når ordren afsluttes.
LyLe bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
LyLe er drevet af frivillige kræfter, men vi bestræber os på at afsende dine varer, samme dag vi modtager din ordre. Der kan dog i nogle tilfælde gå længere tid, før vi har mulighed for at afsende din bestilling.
LyLe bruger DAO eller PostNord til forsendelse af varer, og du kan i forbindelse med bestillingen vælge, hvordan du ønsker varerne leveret.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.
Ved returnering bedes du kontakte os direkte på enten telefon: 31 68 26 00 eller e-mail: lyle@lyle.dk, inden du returnerer dine varer.
LyLe vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. LyLe modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Fortrydelses- og returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i LyLes webshop. De 14 dage regnes fra den dag, hvor du modtager dine varer.
Udgifter til returnering skal du selv afholde, og du vælger derfor også selv, hvordan du returnerer varerne. Vær dog opmærksom på informationerne i ’Varens stand, når du sender retur’ nedenfor.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet. Herefter har du op til 14 dage til at returnere varerne til LyLe.
Meddelelsen om returnering skal gives på mail på lyle@lyle.dk, hvor du gør os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte returretten.
Varens stand, når du sender den retur
For at modtage hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Du hæfter således kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor – eller hvis den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den – betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb til dig.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i LyLes webshop, hører vi meget gerne fra dig, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Du kan kontakte os på enten telefon: 31 68 26 00 eller e-mail: lyle@lyle.dk.
Derudover kan en klage over varer købt i LyLes webshop sendes til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: lyle@lyle.dk